Vil du gerne vide mere om indskudslån og hvem der kan få det?

Søg indskudslån hos aalborg kommune

Drømmer du om at flytte til en ny lejebolig eller står du overfor at flytte hjemmefra for første gang? En flytning indebærer mange udgifter, og den største udgift, udover eventuelle istandsættelser og nye møbler, er typisk depositum eller indskud, som det også kaldes.

Depositum er udlejerens økonomiske sikkerhed for eventuelle skader, fejl eller mangler i lejeboligen, når du flytter ud. Depositummet svarer normalt til tre måneders husleje eksklusive forbrug. Hvis din husleje for eksempel er 5000 kr. eksklusive forbrug, vil indskuddet ved indflytning i lejligheden være 15.000 kr.

Du får normalt hele eller en stor del af indskuddet tilbage, når du flytter ud. Det afhænger dog af, hvor meget der skal repareres i lejeboligen, inden den kan lejes ud til den næste lejer. Derfor er det vigtigt at passe godt på din bolig, hvis du håber at få dit indskud tilbage.

Få råd til indskuddet med et indskudslån
Som du kan se ud fra huslejeeksemplet, er depositum ofte et betydeligt beløb, der skal betales, når du flytter ind i en ny bolig. Især for unge under uddannelse og personer uden opsparing kan det være en økonomisk udfordring at betale indskuddet. Hvor skal pengene komme fra, hvis de ikke allerede er på opsparingen, og der er ingen udsigt til at tjene dem ind foreløbig?

heldigvis tilbyder mange kommuner indskudslån med lav rente, hvor du kan låne penge til dit indskud og afbetale dem over tid. Hvis du er studerende, har du ofte mulighed for at få et rente- og afdragsfrit indskudslån i studieperioden. Det betyder, at du ikke skal betale af på lånet, mens du studerer, men kan vente, indtil du er færdiguddannet og har flere penge til rådighed. Generelt tilbyder kommunerne gode vilkår for lån til indskud, som normalt skal tilbagebetales over fem eller ti år, afhængigt af din boligtype.

Kravene for at få bevilget indskudslån
Ikke alle kan få lov til at låne til indskud, da der er visse betingelser, der skal opfyldes. Generelt gælder følgende krav for at kunne ansøge om indskudslån:

Du skal søge om indskudslån til en almen bolig, der er bygget efter 1. april 1964.
Hvis du flytter ind i en ungdomsbolig, skal boligen have et selvstændigt køkken.
Din kommune er forpligtet til at yde indskudslån, hvis den samlede husstandsincome er under

Start din flytning her!

Hos Dansk Flyttetransport tilbyder vi komplette flytteløsninger, hvor vi hjælper dig med både nedpakning og udpakning i forbindelse med din flytning.

har du spørgsmål, Så ring venligst.

info@danskflyttetransport.dk

Dansk Flyttetransport

Dansk Flyttetransport

Flyttefirma

Er du på udkig efter et pålideligt flyttefirma? Hos Dansk Flyttetransport har vi stor erfaring med at tage hånd om alle de praktiske detaljer, der følger med en flytning. Vi kan hjælpe med at indhente parkeringstilladelser, afspærre veje og meget mere. På den måde kan du fokusere på det vigtige. Vi tilbyder konkurrencedygtige priser og god service. Du kan nemt og hurtigt indhente et gratis og uforpligtende tilbud på vores hjemmeside. Vi garanterer, at du vil få svar inden for 24 timer.

Opret din flytning her og få et Gratis flyttetilbud

Vi svarer tilbage inden for 24 timer

HVOR FLYTTER DU TIL:

Hvad er 7+4?

Se Flyttepriser

to flyttemænd i to timer

2375,- /time​

Vi har lavet et pakketilbud til en mindre flytning. Hvis flytning tager længere tid. koster det 950kr pr. time. ex moms.

  • 2 Flyttemænd

  • Inklusiv brændstof
  • Forsikringer
  • 1 Flyttebil

  • Etagetillæg pr. etage) 350kr

  • Op/ned bring af inventar

2 flyttemænd

950,- /time​

Mellem flyttepakke. Danmarks billigest flyttetilbud. Du kan enten få fast pris eller timepris.

  • 2 Flyttemænd

  • Inklusiv brændstof
  • Forsikringer
  • 1 Flyttebil

  • Etagetillæg pr. etage) 350kr

  • Op/ned bring af inventar

3 flyttemænd

1450,- /time​

Stor flyttepakke. Du kan enten få fast pris eller timepris. Spar penge på din næste flytning.

  • 3 Flyttemænd
  • Inklusiv brændstof
  • Forsikringer
  • 1 Flyttebil

  • Etagetillæg pr. etage) 350kr

  • Op/ned bring af inventar